Správa PPC– reklamu nelze jen tak dát na internet a už se o ni nestarat!

Máte tvorbu webových stránek za sebou? Propagace na internetu je nejvyhledávanější cestou, k přilákání zájmu o váš web  a jeho nabídku. Jestliže chcete své peníze vynaložit účelně, je pro vás ideální možností  PPC  tedy Pay-Per Click. Tady nezaplatíte za zveřejnění inzerátu, ani za to kolikrát se komu zobrazil, ale pouze za to, když na něj konkrétní zájemce klikne. Svěříte-li ještě  správu PPC do odborných rukou, výsledky pocítíte brzy. Důležité je totiž nejen reklamu dobře zacílit, ale také se o ni starat. Jen tak ponese vaše práce ovoce.

PPC – plaťte za prokliky, ale pečujte o svoji reklamu jako o zahradu, jinak uschne!

PPC se zobrazuje v běžných vyhledávačích jako Google či Seznam, ale také na nejnavštěvovanějších informačních a zábavních webech či sociálních sítích,jako jsou Novinky, iDnes, iHned, Facebook nebo kanál YouTube. Výhodou také je, že se inzerát zobrazí uživateli vždy v podobném kontextu toho, co zrovna hledá, nebo o čem čte – proto odborníci nazývají tuto reklamu kontextovou. Svět internetu se mění každou minutu, abyste se vy i vaše reklama měnili spolu s ní a stíhali její zběsilé tempo, je dobré přizvat si ke správě někoho, kdo tématu rozumí. To se potvrdilo i třiačtyřicetiletému Janovi, majiteli firmy na výrobu kovových součástí: „Rozšířili jsme výrobu, nakoupili nové stroje s tím, že se díky reklamě na internetu zvedl po našich výrobcích větší zájem. Po půl roce ale najednou začalo všechno utichat, zákazníci už tolik nevolali, přitom reklama běžela dál. Zkusili jsme jí přesunout jinam, teprve po konzultaci s odborníky jsme ale zjistili, že na špatné místo,“ popisuje svoji zkušenost mladý spolumajitel.

Nových inzerentů i uživatelů na síti jsou denně u nás tisíce. Zatímco jeden den je něco nezajímá, druhý den to na internetu hledají. A každý podnikatel či živnostník chce, aby našli právě jeho. 

Vedle PPC jsou ale i jiné způsoby, jak toho dosáhnout, například SEO. Tipy a nápady PPC kampaní ostatně mohou vyživovat například váš SEO copywriting, a to díky ukazatelům výkonu a účinnosti jednotlivých klíčových slov při vaší PPC kampani. SEO je ale záležitostí spíše dlouhodobou. Pokud si přejete výsledky okamžitě, je PPC tou pravou cestou pro vás. 

8 důvodů pro pravidelnou odbornou správu PPC

  1.     Reakce na změny

V systému dochází ke změnám v pravidlech,a to  je potřeba hlídat. Mění se také cena za každý proklik. I vaše konkurence přichází s novými argumenty, které ráda ve svých inzerátech ukáže.

  1.     Hlídání rozpočtu

Budete si sami hlídat, kolikrát kdo na váš inzerát klikl a kdo skutečně něco na vašem webu na základě reklamy objednal?

  1.     Reklama na základě vyhledávání

Umístili jste váš inzerát opravdu na správné místo, nebo to mělo smysl jen po nějakou dobu a teď je třeba se posunout? Přináší ještě tento inzerát objednávky vašemu e-shopu? Odpověď zná váš správce PPC.

  1.     Viditelnost na nejvyšších pozicích

Základní atribut jakékoli reklamy je, že chcete být viděni Na internetu pak znamená být viděn – mít inzerát nejlépe na první stránce vyhledávače.Našli jste se na ní, nebo až někde na páté či šesté?

  1.     Testování nových věcí

Trendy jdou kupředu, stíháte to? Reklama, a zvlášť pak ta na internetu, se vyvíjí velmi rychle, změny se dějí prakticky denně.

  1.     Měnící se sortiment e-shopu

Cíle firmy se v průběhu času mění. Jiné jsou na začátku a jiné při zavedené značce. Máte pocit, že stále stačí původní reklama?

Co chtít od správce PPC

Nebojte se za dobrou službu zaplatit, a vsaďte především na dlouhodobé zkušenosti. Topranker a další agentury se zavedenou praxí v oblasti online reklamy by se měly ocitnout ve vašem hledáčku jako první.

Čas ukáže, že jste investovali dobře. Určitě ale chtějte od svého správce pravidelnou zpětnou vazbu, která bude reagovat na vývoj ve  vašem e-shopu. Stanovte si cíle, které chcete reklamou dosáhnout. Řekněte si s odborníkem reálná čísla, na která se chcete dostat, ať už je to počet objednávek, výše tržby, vyhledávání vaší značky, počet lajků na instagramu či čtenářů vašeho newsletteru, nebo počet vyplněných formulářů a jiná zpětná vazba z vašeho webu. Váš správce PPC vás bude pravidelně kontaktovat a upozorní na vše významné, co se během vaší kampaně odehraje.

A jaký názor máte na PPC vy?  Ať takový či onaký, neváhejte nám napsat své postřehy či zkušenosti do komentářů.

Johanka Synková
Optimalizace webu značky Topranker.cz – recenze klienta a příběh o tom, jak jsme zvedli návštěvnost jeho stránek 9x
Pronájem bytu v Olomouci – jak se vyvarovat problémů s nájemníky