Budování zpětných odkazů vám může výrazně vylepšit pozici při vyhledávání

Jestliže si necháváte optimalizovat vaše webové stránky nebo studujete, co správně provedené SEO (Search Engine Optimization) zahrnuje, zřejmě jste už narazili na téma budování zpětných odkazů. Jeden z nejdůležitějších faktorů dobré optimalizace spočívá právě v odkazování a díky neustále se vyvíjející inteligenci algoritmů vyhledávačů se této oblasti věnuje čím dál větší pozornost. V krátkém přehledu níže je vám k dispozici vysvětlení základních pojmů a dozvíte se také některé konkrétní způsoby sestavení funkční sítě zpětných odkazů.

Budování zpětných odkazů: jak to vlastně funguje?

Vaše stránky mohou při vyhledávání získat mnohem lepší pozici, pokud na ně povedou odkazy z cizích webů. Takovéto odkazy si lze představit jako důkaz toho, že se na vašich stránkách nalézá relevantní obsah – čím větší množství odkazů, tím lépe. Pouhá kvantita však nestačí, počty by se totiž daly navyšovat pomocí uměle založených webů, které dokáže algoritmus vyhledávače rozpoznat a odkaz poté nezapočítává do výsledného hodnocení vaší stránky.

Dbejte na kvalitu

Množství je pochopitelně podstatné, pro dosažení vyšších pozic je však nezbytné, aby zpětné odkazy obklopoval kvalitně zpracovaný text. Důležité je také to, na jakém webu se odkazy nachází – stránka s vyšším počtem návštěv a s dobrým obsahem je hodnotná, algoritmus naproti tomu vylučuje weby, které určí jako nerelevantní. V systému vyhledávání kvalita čím dál více převyšuje množství zpětných odkazů, získání linku z vysoce hodnoceného webu tedy může znamenat zásadní posun na příčkách vyhledávačů.

7 konkrétních cest k získání zpětných odkazů

  1. interní odkazy – na vašem webu si vytvořte síť odkazů, tedy jakýsi vnitřní systém, který pomůže uživateli v lepší orientaci a který je zároveň akceptován algoritmem vyhledávače
  2. články – do textů by neměla být zapojena reklama, musí obsahovat neutrální shrnutí tématu, které s vaším webem úzce souvisí, důležité je nabídnout podstatné  informace, které vedou k celkovému zlepšení obsahu stránky
  3. broken links – prostředí internetu podléhá neustále změně, pokud se vám podaří na navštěvovaném webu objevit nefunkční odkaz, který dokážete nahradit vlastním obsahem, můžete kontaktovat správce a požádat ho o sdílení vašeho linku
  4. obsahový marketing – jedná se o celkovou strategii, díky které bude obsah vaší stránky originální a tudíž atraktivní; důležité je propojení textu, obrázků a celkového grafického vedení webu
  5. zmínění bez odkazu – při prozkoumávání zákoutí internetu můžete narazit na stránku, která přímo nebo nepřímo mluví o vašem webu a při úspěšném kontaktování provozovatele lze velmi snadno získat hodnotný zpětný odkaz
  6. diskuzní fóra – vhodně umístěný komentář v diskuzích s odkazem na váš web dokáže zajistit další řadu prokliků
  7. sociální sítě – na těch se točí obrovské množství informací, tudíž je zda velká šance, že při sdílení zajímavého obsahu můžete dosáhnout frekventovaného šířenímallorca-last-minute.cz

Možností je daleko více a každým dnem se rozrůstají. Dobrý SEO konzultant by vám měl poskytnout návrh konkrétních kroků pro získání hodnotných odkazů. Pamatujte však, že tato SEO strategie bývá běh na dlouhou trať – výsledky ovšem vyvažují vydané úsilí i čas.

Dbejte na kvalitu

Ta je skutečně mnohem důležitější než kvantita, u zpětných odkazů to platí dvojnásob. mějte na paměti, že se vám nabízí celá řada způsobů, jak tyto odkazy budovat, pokuste se proto zkombinovat několik dostupných variant. Do sekce komentářů napište nejefektivnější způsoby budování zpětných odkazů a také doporučení, jak se vyhnout slepým uličkám.

Johanka Synková
Kryty na iPhone 4S – pečujte o svého miláčka!