SEO analýza je vstupním bodem do světa vyšší návštěvnosti vaší webové stránky. Jak vykročit pravou nohou?
Důkladně provedená SEO analýza je základem každé optimalizace webu pro vyhledávače. Pokud návštěvnost na vašich stránkách dlouhodobě stagnuje a vy si lámete hlavu nad tím, jak přitáhnout nové zákazníky nebo zaujmout potencionální obchodní partnery, je to právě SEO analýza, která vám pomůže odhalit skryté vady a nedostatky, kvůli kterým váš web nespolupracuje s algoritmem vyhledávače. V krátkém úvodu si vysvětlíme, proč je analýza důležitá a také se zaměříme na hlavní faktory dobře provedeného auditu.
SEO analýza: položte pevné základy budoucí optimalizaci
Účelem SEO optimalizace je provedení konkrétních úprav na daném webu. Tyto zásahy mají za cíl zvýšit počet pozitivních faktorů a naopak zmírnit množství faktorů negativních. Pomocí poměru těchto faktorů se poté vyhodnocuje pozice dané stránky ve vyhledávači – dobře provedená optimalizace kooperuje s algoritmem vyhledávače, který následně vyhodnocuje obsah webu jako relevantní a po zadání klíčového slova jej řadí na horní příčky.
Analýza jako vodítko budoucích změn
Před samotnou optimalizací je zapotřebí vytvořit plán nedostatků, které mají být opraveny. Kvalitní SEO agentura nebo konzultant věnují analýze značné množství času, pečlivý audit totiž výrazně usnadňuje budoucí zásahy. K dispozici by vám měl být alespoň přibližný časový a finanční harmonogram, pomocí kterého bude optimalizace probíhat.
7 bodů nutných pro realizaci analýzy
Analytické nástroje tvoří širokou paletu, níže je výpis některých základních faktorů, které by měla každá SEO analýza definovat:
- klíčová slova – správná definice klíčových slov je naprosto zásadní, následné dobré umístění v textech a nadpisech je výrazným pozitivním faktorem, analýza má za cíl přizpůsobení klíčových slov a navržení úpravy jejich použití,
- cílová skupina – aby mohl SEO specialista provádět jednotlivé zásahy, je zapotřebí správně určit věk, zájmy a internetové chování cílové skupiny, která by měla tvořit základnu rostoucí návštěvnosti,
- technické nedostatky – algoritmus vyhledávače pracuje se špatným nastavením webu, je proto nutné určit technické nedostatky a správně nasměrovat chování stránky v online prostředí.
- textace – správně napsané texty odráží kvalitu obsahu daného webu, oproti tomu duplicitní obsah, byť by byl umístěn neúmyslně, patří mezi výrazné negativní faktory, proto je žádoucí navrhnout retextaci a úpravu případné duplicity.
- user-friendly prostředí – definice nedostatků, díky kterým se návštěvník na webu necítí pohodlně – pokud stránka není přehledná a nespolupracuje s chováním běžného uživatele, návštěvnost začíná postupně stagnovat,
- odkazování – vnitřní systém odkazů výrazně pomáhá v orientaci a také je algoritmem vyhodnocen jako pozitivní faktor, důležitá je rovněž práce s odkazy z cizích webů, které výrazně zvyšují relevantnost a atraktivitu.
- návštěvnost – zmapování doby, kterou průměrný uživatel na daném webu stráví, jeho chování a postup při zkoumání stránky.
Pečlivý výběr konzultanta vám dokáže ušetřit čas i peníze
Jak bylo naznačeno výše, důkladně provedená analýza zabere poměrně velké množství času a tudíž spolkne i značnou část optimalizačního rozpočtu. Pokud se SEO specialista důkladně seznámí s profilem dané stránky, poslouží mu audit jako pevný základ pro realizaci změn, snažte se proto navázat dlouhodobou spolupráci. Udržujte dohled nad postupem, samostudium vám pomůže získat lepší přehled o správném vedení analýzy. Do sekce komentářů nám napište, jak nezanedbat SEO analýzu a jak udržet zdravý kontakt s agenturou.