SEO Liberec – Linkbuilding je důležitou složkou webové optimalizace. Jak mu přijít na kloub?
SEO a budování zpětných odkazů jsou spolu nerozlučně spjaty již od samého úsvitu internetu. Bývaly dokonce doby, kdy byly zpětné odkazy (nehledě na jejich kvalitu) prakticky jediným faktorem, který o umístění stránky v SERPu (stránce výsledků vyhledávání) rozhodoval. Ačkoliv tyto doby jsou již řadu let díky Google Penguin za námi, zpětné odkazy nepřestávají být pro umístění vaší stránky důležité.
Na čem ale více než kdy jindy záleží je kvalita samotných odkazů. Úplně nejlepší jsou odkazy přirozeně zasloužené; z nich mají tu největší cenu odkazy z autoritních webů. Jestliže na vás odkazují New York Times, řekněme, že má takový odkaz přirozeně větší váhu, nežli včera založený blog vaší babičky. Podívejme se tedy, jak zvýšit šance na to, že na váš web povedou hodnotné odkazy.
2 základní SEO pravidla pro linkbuilding, jimiž se může řídit úplně každý
Budete-li dodržovat následující pravidla, můžete získat řadu kvalitních zpětných odkazů, které vás nemusí stát ani korunu.
- Vytvářejte na svých stránkách jedinečný, kvalitní a informativní obsah. Odlište se od konkurence a zaujměte, a vaše stránky budou návštěvníky přitahovat samy od sebe. A někteří z těchto návštěvníků na vás začnou nevyhnutelně odkazovat. Ne každý z těchto odkazů bude mít valnou hodnotu – pamatujte proto, že máte i možnost se těch nechtěných či nekvalitních zřeknout. V očích vyhledávačů vám pak takový odkaz nebude přitěžovat.
- Poádejte vaše klienty o zanechání recenzí na váš byznys – nebo ještě lépe, na zanechání odkazů na vás na jejich vlastních stránkách. Totéž čiňte s vašimi obchodními partnery a kolegy ze své sféry. Pamatujte, že u zpětných odkazů je vhodnost odkazů velmi důležitá. Pokud na vás odkazují ze stránek zabývajících se podobným odvětvím, jako je to vaše, má to přirozeně větší hodnotu než odkazy se stránek s tou vaší nijak nesouvisejících.
Budování odkazového profilu tímto způsobem může být zdlouhavé, ale obrníte-li se při tom trpělivostí, pozitivní výsledky máte prakticky zaručeny.
Linkbuilding může být i interní
Pokud si odkazy na vaše stránky od někoho přímo nekupujete (což je riskantní), nemáte nad nimi příliš velkou kontrolu. Buď na váš budou lidé odkazovat, nebo ne. Nad čím ale kontrolu máte, je odkazování v rámci vašeho webu samotného.
Jestliže chcete některou ze svých stránek dostat výše, musíte zvážit následující:
- Anchor text – tedy vlastně text, pod nímž se odkaz na danou stránku skrývá. Samozřejmě, že dávat holé URL jako odkaz je nesmysl, ale i v rámci různých anchor textů panují značné rozdíly. Důležité je v první řadě znát ta správná klíčová slova a ta využít na maximum (o významu klíčových slov pojednává například toto video). Odkaz skrývající se pod vhodným klíčovým slovem má větší cenu nežl odkaz ze slov náhodných či jen s tématem volně souvisejících.
- Kvalitu odkazující stránky. Odkaz z některé z vašich stránek, která již jistou autoritu má, pomůže „vytáhnout“ i vaši jinou stránku výše.
- Stránku, na níž je odkazováno. Až příliš často se váha odkazů soustřeďuje pouze na vaši hlavní stránce. Dejte šanci i stránkám jiným!
Klíčem k úspěchu vnitřního odkazování je důkladné zmapování klíčových slov, jejich rozčlenění do kategorií (například informativní či konverzní) a přidělení těchto kategorií k vašim vybraným stránkám – nejlépe v nějaké přehledné tabulce.
Vnitřní odkazování pak provádějte skrze takto vybraná a vyčleněná klíčová slova. Uvidíte, že časem se úspěch dostaví!
Související příspěvky
- Kryty na iPhone 4S – pečujte o svého miláčka!
Každý mobilní telefon potřebuje ochranu před poškozením – kryty na iPhone 4s v různých barvách,…
- Pronájem bytu v Olomouci – jak se vyvarovat problémů s nájemníky
Nabízíte pronájem bytu v Olomouci? Nepodceňte přípravu nájemní smlouvy! Špatně nastavené podmínky tohoto dokumentu vám…
- SEO analýza je vstupním bodem do světa vyšší návštěvnosti vaší webové stránky. Jak vykročit pravou nohou?
Důkladně provedená SEO analýza je základem každé optimalizace webu pro vyhledávače. Pokud návštěvnost na vašich…